mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 26 oktober 2022

är det höger eller vänster när det är höger⁉


kl är 7.30
mörkt o dimmigt


"gubbarna" jobbar på


klockan 10 har dimman lättat 
men det småregnar
den lilla pricken bredvid
vita släpet  är Lennart 
som varit till
containern med sopor


och gubbarna jobbar på


ringde till grannen och skulle höra hur
dom mådde och hur hans ögonop repade sej
allt var bra men dom tänkte köra till COOP
jag avrådde så Lennart körde dom 
han tog själv en sväng i på
Dollar store när han i alla fall var
åt de hållet 


pasta i går 
gratäng i dag


ser ut att "gubbarna" har problem
ja ja dom kollade en stund
och sen åkte dom ner
så nått tok var det


hittade en bit ko i frysen
fick bli en gryta
som fick puttra i några timmar


så var det dax igen för Lennart
att fara ut och rädda en vän i nöd
Martin hade ett paket att hämta
men deras bil hade pajat
den här gången var turen 
ut till Erikslund


blev så gott 2½ timme tog det


alla katter borde ha ett knä att ligga i
den här veckan är det
hemlösa katters vecka


en vän ska ha diktläsning på sitt jobb
och frågade vilken dikt jag skulle läst

utan tvekan den här

Min nalle har tappat ett öga
och ena armen är sned.
Foten har mamma lagat
och lilla svansen med.

Alla tyckeratt nallar sliten och ganska ful.
Dom säger att jag borde önska
en ny och fin till jul.

Det gör precis detsamma
att han är utan hår.
Jag tänker behålla nalle
i alla mina år
//Brita af Geijerstam


kockar  och Nytorgsmannan på TV


nu blir jag osäker
var sätter jag krysset
om jag har ont i höger knä
blir det på höger sida på bilden
eller blir det på vänster sida⁉







 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Mycket vacker dikt❤️Gamla nallar och människor ska älskas🤗