mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 13 oktober 2022

Vilken kvinna ❗


MEN TITTA HÄR
balkongräckena börja ta sin plats


kl är bara 8.55 och vi är nere på "stan"

ska på banken dom öppnar kl 9
och fixa med bostadslånen
hade bunden ränta 
och tiden går ut
synd för vi hade bara 2.75%
nu blir det över 4%
ja ja inget att göra åt


Var och handlade lite när vi i alla fall
var ute och for
så till lunch blev det köttpiroger

var oxå ner till 
Munkgatan 5 och lämnade
en Ylletröja och en "skogsjacka" XXL
och en onepiece overall 
som jag tröttnat på


när vi kom hem hade fler balkongräcken
kommit på plats


så även vårt


men än så länge har jag 
inte tillträde till balkongen
och det fattas en liten bit in 
den in till grannen

så var det dax för 
fruntimmersfika


det är så roligt att höra om alla dessa
underbara duktiga driftiga kvinnor



LYX
hembakat kakor i mängd


när det blir gofika i gokoppen









kan säga att jag åt havrekakan
resten fick följa med hem


till kvällen blev det 
fläskkotletter i ugn


efter 1½ timme i 180°
blev den så mör att t.o.m jag kunde äta den
men jag fick till såsen "lite" för spice 




 

Inga kommentarer: