mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 28 oktober 2022

Hedda delar med sej 😺😺


dagen började med en tur ut till Hälla
Lennart gick till pantstationen
och jag satt här och väntade en stund


Hedda delade med sej av sitt
dyra torrfoder... hon bara vägrade
vi har provat i flera veckor
NEJ hon äter det inte
då lämnar vi det till 
Huskatten i stället


jag behövde köpa strumpor
en sväng in på Dressman
som har bra sådana


en sväng runt inne på Hälla
och hittade denna läshörna


läs låna lämna
var just ingen mysig läshörna
men ändå


då iget café var öppet på Hälla köpcentrum
fick det bli 
Brynolf Bagare


ligger ju oxå på Hälla förstås
men inte på just köpcentrumet 


hemma jobbas det
nu har vi t.o.m fått
en skylt så folk fattar
men jag tror inte dom fattar ändå


lerigt blir det 


och nu har vi fått tak på balkongen
åt öster


och på väster håller dom på med fasaden


här snackar vi dammsugare


många löv blir det


GLASEN till balkongerna
nu är det nära


kunde inte motstå en liten lussebulle



så fort Lennart lyfter på rumpan
hoppar hon upp och rullar runt


bakade en enkel äppelkaka
bara ägg, socker, mjöl o smör


men den var för söt för min smak


däremot gillar jag kåldolmar


nu ska vi se om jag får fram 
mönster och garn till den här tröjan
en vän vill ha den som Tunika
i blått...
från en norsk stickbok
som tur är har jag vänner
som är och hälsar på sin mamma
i Mo i Rana just nu
dom tar en tur på stan i morgon
och kollar läget om dom
hittar mönstret/boken

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Jag kunde inte motstå en burk pepparkakor 😘