mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 24 oktober 2022

Sköna söndag


passade på att ta en promenad 
vi gick till MATSKOGEN





Frosten låg kvar på vissa hål
här det gurkörten som fått sej en törn







så fortsatte vi vår vandring
förbi Malmabergsskolan


och till Svarvarpaken


en helt underbar lekpark


och jag kan ju inte låta bli att gunga lite






gamla panncentralen på Tråddragargaten
jag tycker det är en häftig byggnad
nu är det gruppbostan


och Röda kiosken borde dom göra nått åt 
kan man tycka
öppen ibland med nått loppis
sorglig syn


här låt Mäster Jacobs bageri 
nu är det nått annat
har inte besökt stället
även om det ligger i grann kvarteret


en sväng in på ICA för att köpa
creme fraiche
och hittade detta smör ⁉
de är på riktigt bara mer vatten 


hemma på vår gård
det bor en människa bakom stängslet
hur tar dom sej in❓
och hur fixas posten❓


hemma blev det rester till lunch
kål o köttfärsröra och fylld paprika


fick en tid i tvättstugan kl 15
så jag kunde skölja upp tunikan
och fixa till den lite


så var det dax för mat igen



toppen med ris i frysen
och gott blev det


kvällen framför TV
Svenska Fall
FY TUSAN SÅ LÄSKIGT
tröstar mej med en skumtommte


Hedda tycker oxå om godis


och sen ligga i mattes knä


så hon inte kan sticka


få se vad de här blir



 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

En fin söndag👍Jag gick ut på altanen och undrade vem som tappat ett hårspänne,när jag böjde mig ner så var det ett litet blad där vattendropparna glittrade som glitter,naturen är fantastisk👍

Anonym sa...

De hårspännen skulle jag vilja ha.....om jag nu använde hårspänne