mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 14 oktober 2022

jag är så GLAD


dagen började med lite pälsvård ute på gården
tycker inte om att borsta  henne inne
det far så otroligt mycket
småhår 


blev en hel del 
men hon tröttnade innan vi var klara
får fortsätta en annan dag


vi tar en promenad i stället


stuvad spenat i går 
spenatsoppa i dag
med ägg och korv


så ringde Karin från biblioteket
och frågade om jag kunde 
vara SAGOTANT
klart jag kan det
10 nov kl 10
då läser jag Petter och hans fyra getter
för förskolebarn och andra barn
Ska bli så kul 
vilken ära


Mammas gamla väska från tidigt 50 tal
fick följa med till sadelmakeriet
på Slakteriet
jag ville fråga om det var något att laga


både sadelmakaren själv och hans
två lärlingar gick igång på alla cylindrar
dom blev eld och lågor
HELT KLART NÅTT ATT LAGA


så jag lämnade väska 
och jag är så glad att den 
ska bli lagad


Stora Ekeby hade "utförsäljning"
av korv så vi passade på 
när vi liks var på slakteriet



en Tjeck och en Curry


en bit av var liksom 
och stuvad grönkål o morötter


inte är det mycket på TV inte
men ett program om Sälar var intressant




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Oj,så skoj👍Förstår att det kvittrar i magen❤️