mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 29 oktober 2022

så gick även den fredagen


tvättstuga 9-11


och städerska kom från sin städrunda
i trapphusen och då tar hon även en sväng
i tvättstugan.... som hon storstädar varje
tisdag morgon


då är dom rosa vantarna tovade
och nästa vante nästan klar


tänk att på två timmar blir klar med tvätten
så härligt


hur tjock/tunn vill du ha din ärtsoppa
vi vil ha den just så här som på bilden


hade en med -30% på priset
kunde inte motstå att handla
även om den inte stod på listan
så den hamnade i frysen
passade bra att ta upp i dag
till fredagsmyset



provade nått nytt till spettet
grekisk potatis
gott får jag säga
(både kokt o ugnsstekt på samma gång)




så var vantarna torra


och så även dom tovade sockorna


jag stickar på med restgarner
har en del i lådorna 



kvällen avslutades med en film från Frankrike
om en kvinna som räddar lodjur

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Dagarna rinner iväg,fortare nu när jag är äldre,inbillning men det känns så🙄Tvättstuga är toppen👍