mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 31 oktober 2022

Nya tider .... eller normaltid


Tänk att Hedda inte kan klockan....
hon kom när kl var 6 och tyckte att nu är det frukost
hon hade ju lite rätt 
för klockan var ju 7 i går vid samma tid


kanske inte vad man kallar söndagsmiddag
men så himla gott
jag bara ÄLSKAR
fiskbullar o hemgjort potatismos


 efter en liten vila tog vi bilen
och for till andra sidan stan
till vattenparken vid Johannisberg 


fikakorg o kamera
helt givet





kortbyxorna är fortfarande på 
hos somliga
andra har fodrade byxor
vantar o mössa
ja vi är olika liksom



många fallskärmshoppare var det idag
men dom var mitt i solen
så det blev inget fota 


men ett av flygplanen fastnade på bild
när det var på väg att landa


det var otroligt stilla o vackert


så var det lite mer av söndagsmiddag
fläskfilégryta med kokt potatis o grönt


stickar vidare med restgarnsvantar
nu har jag frågat på FB om 
det finns snuttar liggande
jag tar dom gärna


 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Min hund kan inte heller klockan,igår blev det väldigt vimsigt men han kör sina tider,jag är väl inte jätteglad när han börjar dagen klockan fem😘😘😘

Anonym sa...

Nu blev jag sugen på fiskbullar i vitsås med lök i och potatis till

Bitte