mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 16 oktober 2022

En småregnig Lördag


1 kg älgfärs


de är klart Hedda får smaka


färsen förvandlades till stora köttbullar


nu finns det en stund
blir nog till kvällen
och sen i frysen
(Lennart behöver ju mat
när jag åker till Berget nästa vecka)


medans jag fixade med älgfärsen
var Lennart på ringmärkning


så tog vi oss en tur till 
Fjärdhundraland
första stopp 
Grillby
och Tantverket










den här olivoljan fick följa med hem



13 kvinnor driver ett kooperativ
loppis o hantverk
så himla trevligt
dessutom är två släkt med släkten
på morfars sida
långt bort men ändå
Kron 


så hamnade vi här
Skuggans Gröna
i Långtora


ja jag  tog kaffe


en Galette med brieost o skinka
dagens lunch

Det är så roligt att de går bra för dom
här ute i ingenstans
så bra att dom håller på att bygga ut



jag stickar vidare på Ragnas tunika/väst



och så dagens höjdare
älgfärsbiffar med champinjonsås
svampen från gården


kvälles TV
om krokodiler
inte mina älsklingsdjur precis
men intressant ändå



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Trevlig utflykt och god mat,ibland är livet gött👍🤗