mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 11 oktober 2022

Himlen är i alla fall blå


skulle ta kort på de virkade
och visa på bibblan
för att få ett datum för 
utställningen


så var vi här igen
så trevliga måndagsförmiddagar
pratade med "bibblan"
och jag ska komma tillbaka redan
på eftermiddagen med mina
virkade saker


rotmos och kassler till lunch
nu är kasslern slut
och det finns en skvätt mos kvar
till en kvällsmacka


nu var dom på balkongen igen
den här gången tejpar som ventilerna
för det är ju asbest i väggarna
som dom ska riva i 


så var var vi hit och la ut de rivkade



hade sagofigurer oxå 
men dom hade inga rätt sagoböcker
så de beställde jag


så ut till Slakteriet och hämta knivarna
OJ så bra dom blev


blev ju inget 3-kaffe hemma
och på mötesplatsen/bibblan är det inget
café på måndagar
(vi har en beställning till förmiddagen
det är vi och bangolfarna)
så de fick bli en fika på Brynolf 


att bo på en byggarbetsplats
himlen är i alla fall blå





hade korvstroganoff och en pannbiff
blev sås till dagens middag
har hittat ett nytt mönster
tror jag ska göra det på Ragnas väst/tunika






 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du är så otroligt duktig❤️👏