mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 8 oktober 2022

flera timmar med trevlig samvaro ....🍽🥂


MEN SÅ SKÖNT
dom har tagit bort plasten för 
sovrumsfönstret
och jag kan se ut igen


var till en kompis och provade en "päls"
och den föll till min belåtenhet
så nu kan vintern komma
Tack Anita


var ut till City Gross och handlade lite
och en fika med gårdagens fralla för 10kr


och deras ÄLSKADE 
låda med frukt o grönt 
  varor som "gått ut"
40 kr för allt detta
grönkål
broccoli
gurka
lökar
paprikor
brysselkål
tomat
citroner
tomater


in på Clas Olson
för att köpa batterier och lite nya ljus
tyckte dom här i olika längd var fina


så har dom sista julklapparna kommit
eller de var inte riktigt sant
jag har en kvar
men den får jag vänta med 
liksom...👶🎅


kött o potatis o svampsås
en låda från frysen


lägger mej en stund och lyssnar
på min bok


kvällen var vi bjudna till grannarna
på surströmming
och skitprat


jag stickar på 15 cm kvar till de roliga
när jag ska börja med mönstret på oket


kvällsmackan fick bli makrill
då jag kom på att jag hade en öppnad burk i kylen


och den här läser jag när det blir kväll



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Låter som en mycket trevlig dag👍Hoppas att "pälsen" är lätt men varm✊️Kram och skönt med utsikt👍