mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 17 oktober 2022

Måndag hela dagen Upp till Dalom


Måndag morgon
jag var tidig och fick vänta utanför 
en stund innan dom öppnade dörren


så kom även Kerstin
hon lägger upp till nya tofflor
och jag stickar på Ragnas tunika/väst


cafet är stänkt på måndagar
MEN då vi är en "aktivitet"
kan vi köpa kaffe o macka
35 kr kan man inte klaga på
påtår o tretår om man vill det


Elinor kom och visade nästa mingel
jag köpte två biljetter på en gång
nr 1 o 2 blev det


så hem och äta lite ärtsoppa 


Lennart skjutsar upp mej till Rättvik


och St Davidsgården


vi tar en fika innan Lennart 
vänder åter mot Västerås 



första brasan för säsongen
Peder fick ge sej
det var MÅNGA som ville ha lite
mys och så blev det 

så har var och en fått en plats inne i kapellet


och alla namn lästes upp och fick
ett litet böneljus


nu finns det tid för stickning

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Rofyllt❤️