mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 15 oktober 2022

när det bränner i fickan....


dagen började med en tur till
Hallstahammar
och Åsby


började turen på 
handelsträdgården




stor


liten





och sen in på Kött o Vilt
hade ett presentkort som
brände i fickan


3 kg älgfärs
½ kg fläskfärs
1 paltkaka
har 100 kr var på presentkortet


ett så vackert lås på dörren till affären


sen blev det Piraten


det är ju som sagt räkmackans dag
så de fick följa med 4st hem


hem och äta 
köttpirog


den här skulle jag vilja ha 


kalopsen Lennart lagade när han
var i koktrossen 
 på ett repmöte


hade några äpplen kvar
som började se lite ledsna ut


nu ser som mindre ledsna ut
och det är stjärnanis i den här 
satsen


bjöd upp Gunilla o Kjell
på en räkmacka


mycket god macka får jag säga
jag fick dock bara i mej halva
men ägg på hela mackan
lagom med majo
och rikligt med räkor
De tackar vi matpiraten för



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Underbara marvaror,harligt med lite gratis bra mat👍Trevlig helg🤗