mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 5 oktober 2022

Rött hus (dock inte med vita knutar)


ingen aning om vad han gjorde på min balkong
nått gjorde han med kniven ovanför fönstret



vad vi gjorde med knivarna vet jag dock
vi lämnade in dom till eggservice på slakteriet
för slipning

                                        

                                              så var vi till Carlströms och hämtade en köttlåda

2 kg Blandfärs 70/30, 
1 kg Fläskkotletter, 
1 kg Fläskgrytbitar, 
1 kg Skinkschnitzel, 
1 kg Högrev

vi hade ju fått presentkort av barnbarnen


Lennart skavde av de värsta på fönstren
blev så bra så


och jag skavde av de värsta 
på hans  huvud
*fniss fniss*





hämtade en ny bok på bibblan
och passade på att ta en fika
och de är ju 
KANELBULLENS DAG
och Helena hade bakat bullar
jag som inte brukar äta bullar
kunde inte motstå
och åt en HEL bulle
så himla gott


Hedda har lagt många leksaker
i våran säng när vi skulle
vila middag


vaknade av att det pratade utanför fönstret
dom hade börjat "måla" putsa huset


så var det dax för Hedda med fotvård
på Arken zoo


köpte en ny mat få se om den 
är mer mättande
kan ju inte ha en hungrig katt


människorna skulle inte heller vara hungriga




TITTA SÅ FINT DE BLIR

 



1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Huset blev ju jättefint👍Lite knepigt det där med hungriga djur.Försöker få ner Örjan lite i vikt ,använder slickmatta,håller koll på dagsransonen men vissa dagar är han såå hungrig så han måste få lite extra pellets,bara att inse att det får ta tid för hungrig vovve är inte kul!🤗