mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 25 november 2018

1 månad till jul...


 morgon i Yttervik
månen lyser och det ljusnar
kl är 8 det är så tyst och skönt här
i dag är det -2,7°
inget att skryta med


har stickat klart tofflorna 

så nu får jag börja virka tomte

 dagens lunch 
ett recept från husmodersskolan jag gick på 1962-1963

500g köttfärs
1 påse fransk löksoppa
½ dl vispgrädde ... eller lite mer
rotsaker
olja
salt o peppar

skala och skär rotsakerna 
lägg i smord form
salta o peppra ringla olja över
in i ungen 225° 25 min

blanda under tiden
 köttfärsen, pullversoppan o grädden
det ska bli en lös smet
när potatisen varit i ugnen 25 min 
ta ut formen och gör plats för färsen 
klicka ut färsen
ställ tillbaka formen i ugnen 25 min till

 här serverad med pullversås ...fniss fniss
café de Paris 
jag vila

 och Lennart tar kameran med ut på en tur






Doris "dammsugare" kom på besök

 och så jobbar jag vidare på Nissen


tar en liten paus


och så blev han klar

jag är nöjd


1 kommentar:

Ellinor sa...

Tomtenissen är bedårande söt❤️