mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 4 november 2018

soppa o vernissage

jag är INGEN frukostmänniska
men jag kan tycka det är gott med ägg
men då orkar jag inte hela mackan

 nu ska det bli soppa

 7 liter köttsoppa

 och jag fixade även litet extra gott till fåglarna
av fettet jag tog bort från buljongen

 fick bli en låda från frysen
kåldolmar är ju gott
eller hur Jocke?

 så där då var det serverat


 så var det dax att gå på vernissage
Matti ställde ut på Jonnys Krog

han var lite svår att fånga
Då vi vet att han älskar pannkaka
fick han en låda hjortron som lycka till present




 hemma blev det som det brukar 
tv o stickning

 bakade några scones 
de gör jag för sällan
de är ju gott
 i Morfar Elis lyckta
brinner nu ett ljus för alla 
nära och kära 
som numera bor i våra hjärtan 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Scones är gott👍Jag är inne i en period då jag dumpar på allt så svones får vänta ett tag😘😘Vernisage är skoj och hjortron är lyx❤️