mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 26 november 2018

En skön söndag bortsett från värken

 en magisk måne så här på morgon kvisten


 gör en soppa till lunch
men den får stå här för nu far vi

 Till kyrkan och hör Elisabeth predika

allt vad ni gör de minsta små
har ni också gjort för mej

Kan inte annat än tänka på soppköket hemma i Västerås



så vi är i Sapmi
finns vissa texter även på samiska
ett vackert språk som jag önskar jag kunde tala


tänder ett ljus för soppköket

 inte lätt att se men det är MÅNGA renar
som är på besök i våran del av Yttervik

när vi kom hem från kyrkan var det bara att värma
GOTT med persilja
tänker på en nu död gäst vi hade på soppköket
Anders han ÄLSKADE persilja

 blankis i viken

 och bäcken ser nästan farlig ut
med sitt svarta vatten

 middag blev köttfärsen från i går
jag är så trött på att ha ont i käken
maxdos med piller
så håller de sej nästan 
men bra blir det inte

nästa Nisse 
nästan klar

Inga kommentarer: