mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 29 november 2018

en helt vanlig dag i mitt liv...rätt bra får jag säga



Utsikten från våran soptunna
vi är på väg in till byn och handla

 Janne har julpyntat på konditoriet 

 ligger en lätt snörök över byn idag
det sprutas snö i backen nämligen

tog en kaffe o köpte limpa

 hem och fixa palt

så blev det paltkoma 

 ska fixa lite gotta till fåglarna

 margarin, solrosfrön och jordnötter

i en återvunnen mjölkkartong 

Lennart passade på att ta en promenad 
innan det blev mörkt
solen går ju ner redan 14 på det här stället
fast här är det månen som syns


 aj då ...tur huset klarade sej

så kan det oxå gå
Tony får ta fram sågen ...eller blir det Sven
ja ja bort måste den ju















 ja ja jag vet att det inte är torsdag
men jag fick ju fläsk över från palten

så en redig fläskpannkaka blev det

Lillstrumpa klar 

ser ut som jag behöver mer piller
kan inte leva utan dom
aj aj

1 kommentar:

Ellinor sa...

Vackert!Tur att det FINNS piller👍