mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 6 november 2018

Lugn Lugnare Lugnast

 det är lite småkulet ute
"varmt" med ändå ruggigt
då är det skönt att sitta inne och mysa
med Kerstin, kaffe o stickning
på Hjärtpunkten

lämnade en bok på bibblan

och lånade en annan

 när jag var barn var detta min 
STORA FAVORIT
fick det alltid hos farmor
lika gott i dag

 så var dessa gladstrumpor klara

 känner att jag inte vill stå vid spisen så länge
så det får bli en gryta i ugnen 

så där 2½ timme
timjandoftande gris
inte så illa

 så där då var jag vid lillfingret på vante nr 2

och hur mår min man då?
ja inte på topp 
men han var och jobbade en sväng
är det inte bättre i morgon får han ringa 
1177 och höra sej för
( tänk va tiden går, min soldat mitten på 60 talet  )


2 kommentarer:

Ellinor sa...

Hoppas att soldaten kryar på sig✊️🍀Här blev det ingen matlagning igår,fiskbullar,potatis och ärtor,enkelt men gott👍kram

Berith sa...

Du är så flitig med ditt stickande och fint blir det ☺