mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 7 november 2018

en liten tisdag

 blommorna får stå på golvet med dörren lite öppen när det är natt
har ju prenumererat på en bukett varannan vecka
och vill ju ha den så länge som möjligt

min hoja blommar med 9 blommor i klasen
men den är ju bakom så den syns inte 
men den DOFTAR så otroligt gott
vanilj i hela rummet 

 och nya knoppar är det 
men jag tror inte dom kommer att gå fram

 Lennarts kaktus blommar så fint 
den fick han av sin kusin 
när han fyllde 70 för några år sen

 och orkidén blommar oxå 

magiska blommor är det

 Lennart är inte hemma 
och jag "bör" äta lunch
så en burk nödmat får bli räddningen
då Lennart fortfarande mår lite "fel"
så ringde han till 1177
som sa att han skull ringa VC
så då gjorde han det
och fick tid i morgon kl 14
snabba ryck här 

 jag har fixat en stor lasagne
många lådor blev det

 blev oxå två lådor köttfärsröra över

Lennart ville ha pasta Bavette 
till köttfärsröran som är förstärkt med massa svamp
GOTT 

små vantar av små nystan

Inga kommentarer: