mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 19 november 2018

18-11-18 sista söndagen på soppköket på länge

 dagen började med "förstärkt" frukost
jag brukar ju inte äta ägg utan bara macka
men det är gott

 så iväg till Västerås Soppkök
här ska kokas pasta
och värmas köttgryta o ärtsoppa

 personalfika innan vi öppnar dörrarna

 så var pasta kokt och köttet varmt
blandar samman så räcker det till fler

 Kia o Annaeva hittade lite chokladmousse o grädde i kylen
nu skulle de fixas lite efterrätt 
men gisses vilket fnitter
man ska ha roligt på jobbet  
och Maria hade med sej mandariner

några små mandarinklyftor fick sitta på toppen
Äppelrutorna hade Kia bakat

30 gäster och 8 matlådor
alla glada och nöjda

Blev bara lite soppa kvar som nu står i frysen 
så nästa vecka behöver Kia koka bara 5 liter soppa

Nu tar vi ledigt i några veckor
men jag kommer att sakna söndagarna på "köket"

Annaeva hade dessa godingar med till mej
vist är dom fina

 kvällsmat
jag blir lite trött efter en dag i köket
kroppen gör lite extra ont 
men va tusan det roliga överväger

 det tar sej i sockfabriken

och så är koppen invigd

2 kommentarer:

Berith sa...

En fullspäckad söndag som vanligt!

Ellinor sa...

Snart är du i fina stugan,massa roligheter hela tiden,det är du värd❤️kram