mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 27 november 2018

kakbaket som gick snett men blev bra ändå

en sån här julkalender borde alla ha
det spelar de ingen roll om du är
 jude eller grek
svensk eller rysk
afrikan eller asiat
kristen, ateist, ortodox, muslim

klicka HÄR 

så kan du ladda hem en egen

 molnen blev inte så rosa som dom var på riktigt 
just när solen är på väg upp

jag bara väntade på att Mumin skulle komma 
seglande över fjället 

 lite lunch

 en Nisse till är klar
nu måste jag vila från virkning
säger mina fingrar

lycka att hitta ett UFO i korgen
en påbörjad socka

 Lennart är ut och trädgårdsarbetar

 renfanan fick ge vika för sekatören

och en sån här lite gynnare sprang runt fötterna på honom
men Lennart han inte fota 
Herr Medin är snabbare än blixten

så jag lånar EllaKarinBlinds bild 

ja de är en Lekatt som man säger här
eller Hermelin som den oxå heter
men vi kallar den Herr Medin
då vi en gång hade en granne som hette så 

 lite kakabak


 saffransdrömmar
som blev stenhårda men goda

 lite snällmat på kvällen

 hittade en påse popcorn 
(den är slut nu)

kvällsmacka
"aromat" o salladsblad
kan de bli godare av ingenting


lättstickat 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Herr Medin är en snygging👍😍