mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 15 november 2018

ett hjärta till mitt hjärta och Kajsa på TV

 nu är dom igång med nästa del av parkeringen
börjar 6.30 ... ja för mej är det inget problem 
men det kommer nog att gnällas

 så ska pillren från burkarna i dosetten


 så var det dax för kakdegen 
ska ju baka pariser/franska våfflor
letar efter mitt runda mått
men det har jag nog i stugan
för här är det inte

jag tar det här i stället
inte lika bra men det går

Lennart fixar smörkrämen
jag orkar inte röra liksom

en liten kaka till min man

så där ja då kan vi ställa undan hinken igen

 så har dom börjat ta ner tallarna

 fiffig grej de där

 lunch 
hederligt blodpalt o fläsk 
med vit sås o lingon

 veckosalladen var slut så det var bara att fixa en ny


 bjöd upp Kjell o Gunilla på 70 tals middag
passade bra för dom har haft tvättstugan på efm
skönt att slippa laga mat då 
Flygande Jakob 

skulle man nog kunna äta lite oftare än vart annat år
glömmer ju bort rätten mellan varven 

I kvällens avsnitt av Go'kväll som sändes på SVT1
 uppmärksammades den fina vävstugan i Tärnaby 
och Tärna Hembygdsförening viktiga arbete 
med att skapa en mötesplats i samhället.
Klicka på länken nedan för att se det mysiga inslaget från Tärnaby! 😊 
Inslaget börjar cirka 32.30 min in i programmet)


och jag får träffa alla dom trevlga damerna nästa vecka
vist har jag tur 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Såg programmet igår,vilken underbar kvinna och vilken fin gemenskap🥰Flygande Jakop är gott och kakorna såg jättefina ut👍Kram