mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 12 november 2018

Veckans bästa dag...


 Dagen började med att jag nystade upp lite garn
två nystan av varje
blir bra när jag ska sticka strumpor 
då vet jag att jag har till båda sockorna
nu ska jag bara köpa till svart och göra randigt
eller möjligen grått
vi får se

 så var det åter söndag 
och det betyder ju soppköket för mej
i dag serverade vi pölsa potatis stekt ägg rödbetor
en god linssoppa som Kia kokat 
kaffe och kärleksmums vi hittade i frysen
tror det är AnnaGreta som bakat 

 Blev inte mycket kvar här inte
35-40 gäster mätta
8-10 matlådor med hem

stora degbunken med 
veckosallad gick åt

 "kan man få lite mer soppa Tack"

det har varit grått väder i en vecka
Oskar klagade på att han inte sett solen på flera veckor
men så fick han se mej och då blev han glad
han sa att jag var hans sol
härligt att få uppskattning

 hemma blev det en potatisgratäng
med lite köttrester
+ lite "grönt"

gjorde klart vantarna
dom blev ju så himla söta

 började på en sjal

Inga kommentarer: