mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 10 november 2018

virkat ett hitte på mönster

 Tittut ...
 Lennart kolla  hur det går på parkeringen

 jag kollar från sovrumsfönstret
nu är det nära att det är klart

 Så är det dax att fixas pölsa
kokar ett paket korngryn i buljong från grisben

hacka en massa lök
går bra med vass kniv
sen fräsa löken 

 och så det malda köttet + kryddor

 måste ju prova ...
behöver lite mer salt men annars var det bra
och vi som inte hade några rödbetor hemma
men lingon går bra de oxå 

 här kan ni se hur min gamla stekpanna ser ut i botten
ni fattar ju att jag MÅSTE ha en ny

 och jag inviger nya med att steka korv

 tror att stuvade makaroner
är det bästa Lennart vet 
just nu i alla fall

 virkade en dregglis

Pastor Jansson fick prova