mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 1 november 2022

när Falukorv blir svårt


morgonen börjar med 
att stora hissen ska monteras ner
och flyttas till C-D ingången




då var jag packad
mot mötesplatsen Hjärtpunkten


det regnade inte när jag gick
men när jag kom halvvägs
öppnade sej himlen


här satt jag och väntade
Kerstin hade "glömt" 
jag samsade och då vaknade hon till
och kom


vilka grejer dom har
skickliga killa vill jag lova


men OJ jag kommer ju inte in
eller jag fick backa
och gå runt så kom jag in
vilken tur


MEN KOLLA HÄR
första glaset på första balkongen
HURRA


stora älgbullar sås o potatis


är ju halloween i dag


blev inget bus bara godis


våran "tokiga" buske en olvon av nått slag
blommar just nu
få se hur den gör i feb-mars
när den brukar blomma då på bar kvist


så var tyget tvättat så jag kan 
sätta saxen i tyget
och börja med babynästet
Var ner en sväng till tvättstugan
jag bara chansade 
Alla 8 maskinerna var lediga 
och Lennart var och tvättade
lilla Blå


stekt fläsk o löksås 
de är mat för en viking


jag stickar på...


och kockarna på tv
fick FALUKORV
vilket visade sej vara svårare 
än dom tänkt sej


jag håller på Jesper

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hejar också på Jesper,verkar vara en fin kille👍Balkongglas är bra🤗