mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 30 januari 2024

den heter Tjolle


först på planen i dag
ja Ola var ju här förstås
men av besökarna


5 minuter senare dök "Rosarna" upp
och dom var duktiga och ställde ner stolarna
vilket jag inte gjorde


Veronica hade hämtat våra nallar från museet
och så vart det frukost
kaffe o macka med kyckling i dag
Jag hade tänkt fixa det sista på vantarna
MEN jag får inte till det snyggt med "huvan"
ska plocka upp maskor på handryggen
och lägga upp nya för insidan av handen
blir INTE BRA
ja ja fäster alla trådar i alla fall
så får jag fundera hur jag ska göra


Lennart var och handlade medans jag var på junta
fruktlåda för 30 kr är inte att förakta


dagens lunch ... sylta o rödbetor o gurka


och kvällens mat blev 
stekt fläsk o brunabönor
Mat är gott


har köpt mej en ny "duttpenna"
den heter TJOLLE
tack Susann för hjälpen
den gamla är den tunna smala till höger i bild
jag blir lite trött i handen av att hålla i den


har glömt vad vi såg på TV i går kväll
... farmen måste de ha varit och så 
var det nog lyxfällan
ja ja jag hade fullt upp med vantarna i alla fall


och dom blev klara
jag stickade bara huvan lös
och sydde fast blev mycket bättre
nu hoppas vi Ulla blir nöjd





 

Inga kommentarer: