mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 6 januari 2024

när man äntligen hittar .....


än så länge går dom och letar
har dom tur hittar dom fram i morgon
(och jag vet att dom hittar Jesusbarnet i morgon)


Vi har handlat och 
så börjar det bli lunchdax
jag tog en skink/ost macka


Lennart lyxade med
gårdagens semla


vi handlade på MAXI ute på Hälla
MEN så skull vi  hämta glassarna på "vårat" ICA
och där hade dom den här lådan för 30;-
kunde ju inte motstå


Vi ska föra kassabok i minst ett kvartal
med papper o penna liksom
ska bli riktigt kul
eller inte


saknade ett bokmärke  min stickjournal


så jag klistrade fast ett sidenband
Blev bra det


det stod inte mjuk pepparkaka på handlingslistan
men när jag såg de här i hyllan
fick den följa med hem


tycket den är så god
jag har satt till lite lingonsylt
tycker det ger en extra liten piff


Paltmjöl stod däremot på listan
MEN vi hittade inget
letade och letade 
gick och frågade en personal
som såg helt frågande ut
hon frågade nästa
som frågade nästa
som ringde en kollega
jo de skulle finnas
så två personal och Lennart och jag
gick till rätt hylla 
nej inget mjöl 
Men i mobilen såg tjejen
DE SKA FINNAS 3 st
och jo långt in på en hylla högt upp
stod de allt tre påsar
nu står det bara två påsar där

även vi hittade till slut 
även om det inte var Jesusbarnet
vi hittade utan en mjölpåse



jag blev så glad hittade en låda med
älggryta så gott
men nu är det slut på älgen
vi fick av Bigge


köpte mej ett promenadband idag
för 300.-
så nu ska det bli lite
"fjällvandring"


mycket TV titta


och kattmys


inte ofta hon gosar till det hos
Lennart men det händer
och då myser han

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Jag fuskar med den pepparkakan ibland,har också lingon i,den är god👍Finns en citronkaka också som är jättegod👍