mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 11 januari 2024

Postural träning


när jag var barn och hade varit sjuk och var på
bättringsvägen fick jag alltid ostomelett
så nu gör jag det till Lennart
som är på bättringsvägen
och vill känner att han kanske inte
är  hungrig MEN vet att han måste äta lite


ostomelett är ju dessutom gott


detta låter ju SPÄNNANDE


HUM ligga på golvet är inte min grej
INTE ALLS 


här berättar ledaren va 
postural träning är egentligen
och de är verkligen nått för mej


dom som kunde la sej på golvet
med benen på stolen


och vi som inte kunde 
fick sitta på stolen
ett band om knäna och en kloss mellan fötterna
nu skulle knäna ut och fötterna in
utan att använda magmusklerna
HUR LÄTT VAR DET ⁉
det gäller att använda rätt muskler till rätt grej
helt enkelt .... de är inte enkelt
HOPPAS det kommer fler gånger


på onsdag är det dax för saga igen

Mamma Mu åker bobb 
blir det


och jag skulle så gärna låna en sån gammal
hederlig kälke/bobb att ha med då
hoppas någon har en stående jag kan få låna


vi kör lite mer skonkost
kokt korv kall senapssås
och kokt potatis o morot 


ibland är det onödigt vackert ute
men det börjar dessutom bli + grader
så alla upplegor försvinner vilket jag sörjer


i kväll började Sveriges Mästerkock igen
vilket vi har sett fram emot
dock är just uttagningen inte de roligaste programmet
den här tjejen har var med redan som liten
i och nu kom hon med igen
blir kul att följa


jag kämpar på med mina blåmesar



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Spännande träning,skulle absolut behöva träna upp balans på något sätt.Älskar Mamma Mu��