mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 20 januari 2024

självdisciplin

såg på antikrundan här om kvällen
en stämpel med noter..... 
lite märkligt tycktes det 
MEN så kom dom på 
noterna är 
H-E-D-D-A
kvinnan som ägt stämpel
hette ju Hedda
Så jag bad min vän Kekke 
som kan de där med noter
skriva ner noterna till mej
och vipps så är 
Hedda en melodi


frukost i tvättstugan
har ju tvättid 9-11
passar oss perfekt


6 maskiner blev det idag
har tvättat täcken och tovat vantar o sockor
+ vanliga tvätten
10.25 vi är klara


strök även de som skulle strykas


Hedda är bra rolig
när hon kommer ut i trapphuset
lägger hon sej ofta på Seijas matta
och tittar på hissdörren 


Vantarna klara 
borstade och fina


och ett par tofflor även som klara nu
dom behöver inte borstas tycker jag
men otroligt gosiga blev dom
riktiga tomtetofflor


sålde en assiett för 25:- 


jag tog en rest i kylen som lunch
lasagne 



nu är vi laddade
Lennart börjar med kaffe
och äggmacka
(jag hade ju ätit lasagne) 


en liten daim slank ner till kaffet 


många var vi


och svårt som sjutton var de också
Helena, Elinor o Ola är bra på det 
där med att hitta på kluriga frågor


så lite korv på det 
som tröst för att vi var så dåliga på att svara
på frågorna 
😉❓❓❓❓❓😯


vackert men kallt 


låda från frysen
en köttfärspaj
jag förstår inte potatismos går att frysa
men inte kokt potatis ⁉



kunde som vanligt inte så mycket
men nävgröten och rosépeppar tog jag


en helt vanlig fredag på TV



 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Härliga tofflor🥰

Anonym sa...

Popcorn är gott men fastnar lätt i tänderna! Eva