mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 1 januari 2024

Nyårsafton 2023


i lördags fixade jag till "köttfärsbas"
som nu har stått på balkongen och blivit kall
nu ska två lådor in i frysen
och två till kylen (eller dom kan stå kvar ute)


en fin konsert på TV
Frank Sinatra låter
de säger man inte nej till


sista gröten blir till plättar



med hallonsylt 


när Lennart var och handlade i dag
kom han hem den dom här godingarna


jag gjorde den i ugn 
har ju ingen brännare 
så sockret blev inte knalligt
MEN GOTT
och sött 😉


då var första Troll/vättemössan klar


rätt lik originalet ändå


Oxfilé o hummer
nej här bliv det Flygande Jakob
så  himmelskt gott 


såg ett program om 
DYRA o LYXIGA hotell
och då menar jag 
💲💲 DYRA 💲💲


glass o varma hjorten till bingolotto
det var nått fel på våra lotter
det var ingen vinst 
jag hade en 4 på ny lott
vilken höjdare 


Hedda var rätt lugn över smällarna
just vid 12 när "kriget" bröt ut
var hon lite förundrad
och satt sej under julgranen
en stund


och vipps var nästa mössa klar
jag tänker sälja dom om 
det är någon som är intresserad


tolvslaget närmar sej
och vi intar balkongen





önskar alla mina följare
ett riktigt GOTT NYTT år
nu gör vi 2024
till ett toppenår 
eller hur

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ni måste ju ha en fantastisk utsikt eftersom ni bor så högt👍God fortsättning🍀