mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 21 januari 2024

NY var den inte 👿



så var vantarna levererade
och mottager nöjd


 Den 21 januari är det Kramens dag, 
och det firar vi på länsmuseet med en speciell händelse – 
nämligen
Gosedjursläger på museet!

Är ditt gosedjur redo 
för några dagar fulla av äventyr och bus på museet? 
Vi står redo att fånga varje lekfull stund med våra kameror 
och skapa ett unikt minne åt dig. 
Det blir en fantastisk möjlighet 
att upptäcka vad som händer 
på Västmanlands läns museum både dag och natt!
Evenemanget är exklusivt för gosedjur 
ägaren stannar hemma. – 
bara se till att ditt gosedjur är redo för några dagar av kramar, 
äventyr och överraskningar!
Lämna in ditt älskade gosedjur den 20 – 21 januari mellan kl 12-16. 
Hämta ut det igen mellan 23-28 januari under museets öppettider.
Vi ser fram emot att välkomna ditt gosedjur
 till några oförglömliga dygn på Västmanlands läns museum!


här skrivs Nallen o Lilleman in på lägret
undrar om dessa gamlingar orkar med 
ett läger med en massa ungar
ja ja dom får väll lägga sej
i ett hörn och sova 
Nallen är sydd av svärmors arbetskamrater
på " Småttingarna" och Lennart fick den 
när han föddes, 1945 med andra ord
och Lilleman fick jag en dag på skansen
1950 fick välja vilken nalle jag ville
i ett stånd med bara nallar
Mamma fick dåndimpen 
hon trodde jag skulle välja 
någon JÄTTE-nalle
men se de gjorde jag inte


tog en sväng in på konstmuseet 
och kollade in Bengt-Göran Broström


stadens stolthet...
ASSEA-strömmen
vi får kolla på modellen så länge


den stora som ska stå på torget
är på reparation





fanns ju fler utställningar oxå
blev så glad att se
Elsa Laula 


och så kom jag på att det är ju
släktforskningens dag
och vad passar bättre än att se
sina anfäder hägnade på väggen 
Johannes Rudbeckias med hustrun Malin Hising


konst kan vara konstig


och snygg


och lite otäck


och skrämmande


den här rör sej .....


vi blev hungriga på kuppen
jag tog en räksallad


och Lennart en kyckling dito 


men inte orkade vi äta upp
så det fick bli en låda med hem


har bott i Västerås i hela mitt liv
skulle någon visa mej den här bilden 
och fråga var den ligger 
skulle jag INTE kunna svara
men nu vet jag
från Karlsgatan till ingenjör Bååts gata
och hade dom frågat var ingenjörens gata låg
så hade jag inte vetat de heller
man lär sej något nytt varje dag


och så fick jag en beställning igen då


lådan från Kalsgatan blev till två fina pizzor
på libabröd (har ett gäng i frysen)
 

så vi blev mätta två gånger idag på samma mat
och det finns tre bitar kvar till mellis i morgon


Stjärnorna på slottet 
på TV


och snömumms i lådan
numera magen


köpte en "ny" matta 4.40 lång på nätet
kan säga att ny är den inte 
suck 
de är smällar man får ta liksom
ska försöka pruta lite på den 
om det går


1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Fina bilder👍