mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 8 januari 2024

Gröt på kattsand 🙀


när dottern påminner om släktforskningen
och jag inser att det fatas barn o bilder
då får ja leta lite och fylla i dom
nya telningarna
här har vi gammelfarfar Lennart 
med Jack


och här gammelfarmor Måd
läser saga för 
Zelda o Thyra


då står en köttgryta och puttrar en timme eller två


dagens lunch blev dock resterna från
Marin i går 


detta ska i grytan när en puttrat nästan klart


så där nu är det klar att fördelas i lådor 
för att någon annan dag fylla magen



fortsätter med mat till "sen"


fåraherdens paj
eller här blev det nog 
kofösarens paj förstås


lagat så mycket mat och ändå äter vi rester
nu var det flygande Jakob som stod på tur


Lennarts vantar klara


och så har FARMEN börjat
kokade gröt på kattsand ❗
hur ska de här sluta❓

Tur i oturen att det var ren kattsand
och inte från kattlådan


och jag har börjat på en 
Vätteluva igen 
har inget på G liksom
MEN jag har hittat ett garnpaket
som var tänkt till ett par sockor
med blåmesar på 
hittar inte mönstret bara



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tittar också på Farmen,spännande gäng😉Ska nog bli folk av dem också😂