mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 28 januari 2024

Sigges stora dag


dagen började med att jag repade upp
hela vanten


och började om med 6 maskor mindre


så var det dax att dra till 
Badelunda kyrka


och Sigge Erik Niklas dop








smörgåstårta är inte min grej
MEN när folk har tagit sina bitar
kan jag samla upp det som ramlat ner
och ligger kvar på fatet.... 
bara de gottasete med andra ord


fanns kaffe o kaka också 
det gick ingen nöd på oss


Emil funderar ...


Bettan föredrog Korv


Liksom Thyra
 

Zelda gillade syltkakorna


Sigges stora presentbord


våran present en ljusstake från Orrefors
med inskriptionen
Sigge
Dopminne 2024-01-27
från 
Gammelfarmor
Gammelfarfar
--


många paket blev det för Anton att öppna


Jack = Vilda Babyn 



fyra generationer Östberg
Gammelfarfar Lennart
Farfar Pärzon
Pappa Anton
och bästa SIGGE


så var festen över



Annaeva tyckte jag skulle ha bättre
mobilfodral så jag inte tappar bort
mina saker igen
TACK bästa dottern


köttgryta sås o potatis
gurka rödbetor o finriven morot
de satt fint framåt kvällen


Hedda sov sej igenom kvällens TV
ända till vi hamnade på AXES och ett djurprogram
då tittade hon ut ur sitt lilla bo


ja de här ser bättre ut
6 maskor mindre 
jag stickar båda samtidigt 
ett moment i taget 
först mudden
sen handen upp till tummen
sen upp till fingrarna
och så fingrar 
och sist huvan som ska fällas över

 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Familjedagar är som grädde för hjärtat❣️

Ellinor Blomqvist sa...

Fin dop,familjen är guld❤️