mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 13 januari 2024

önskemusik 🎵🎵


mitt lilla troll


vi har världens sämsta "klippare"
men det gick i alla fall


"min" pilgrimsfalk satt på sin pinne
i dag när jag kollade


Lennart fick välja mat i dag





Lennart önskade Django Reinhardt
och jag Leonard Cohen 
andra önskade allt från
Donkosacker till Teddybjörnen Fredriksson
en mycket trevlig stund


sen blev det lite bråttom hem
för det var ju skidskytte på TV


Juleskum för 5 kr påsen
de kunde vi ju inte motstå


och skumgodis är de ända jag
vet att Hedda stjäl


Fniss Fniss 
men de fastnar i tänderna
MYCKET SVÅRT att äta ju


sist vi var på affären köpte vi en frukt o grönsakslåda
för 30 kr och det var många citrusfrukter i den
och vi hade redan nån apelsin i fruktskålen
och jag äter inte apelsiner 
(sist jag gjorde det blev jag liggande 
på intensiven på ett sjukhus 
i  Turkiet och de vill jag inte igen)
MEN marmelad kan jag äta så då gör vi en laddning


medans det puttrar fixar jag en pytt
på sista biten julskinka
nu när julen är slut är även skinkan slut


tycket marmeladen blev lite för besk
men jag hade lite "köpesmarmelad"
blandade och det blev PERFEKT


på spåret
Carina Bergfelt
och buskis 


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Julen har jag ju redan kastat ut men jag kommer att sakna alla stjärnor och stakar i grannarnas fönster på mina promenader,men tiden går så fort numera så snart är det jul igen😉Det där med mat är ju knepigt,har inga problem med någon frukt,apelsinmarmelad blir tokdump och en jäkla köttbulle höll på att döda mig,skojar lite,har normalt inga problem med köttbullar men denna gång blev det tokfel,spagettibitar och köttbulle var ingen hit,kommer att dröja lite innan jag äter det igen men jag vet att minnet är kort och tur är ju det😀Ha en trevlig julgransplundring ❤️