mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 25 januari 2024

Fest/Fäst


dagen började med lite pyssel
inför Sigges dop på lördag


och sen blev det repa upp då jag inte var nöjd 
med vitt på tån


jag trodde det var TORSDAG
därav lunchen


MEN de står ju på affischen 
att det är ONSDAF i dag


tre glada tjejer ska nu måla våra naglar








så trevligt vi hade


och så kom vi in på mensskydd från förr
jag säger bara 
knuten i öglan mitt i baken



jag tog ljuslila naglar


Lennart var i rummet bredvid och 
spelade Bingo
han gick med vinst  14kr


då har Nallen o Lilleman varit på 
läger
och vi har fått bildbevis


här lyssnar Nalle på nått spännande


och här har han hittat en kompis
och dom var tydligen lite busiga


och Nalle kopierade sin rumpa


så ska dom fiska lite
tror rakt de är Mines Simba som håller i spöet


Nallen kollar om det finns fisk i hålet
Undrar hur det gick?
 På Museets hemsida ligger fler
bilder och en film
klicka här 
och läs om deras upplevelser
och titta på en lite filmsnutt om äventyret
så gulligt
 

snabbnudlar med kyckling och ägg och lite till
till lunch


så blev det fest eller ska vi säga fäst




TACK Veronica för garnet
lite knepigt att virka med
men oj så mjukt de blir


jo vi tittar på Farmen
 de står jag för 😉


och sen lite mästerkocken på det









 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härligt lägerliv👍😀