mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 19 juli 2018

ännu en varm dag...

 detta måste vara Min sten
M = Mådde eller hur?
hur som hällst så finns den på marken 
under det STORA trädet vid
Bibblan på stan

dagen började med fotoutställning

måna magiska bilder

inspirerad av alla foton
MÅSTE mannen gå på "godisaffären"

sen blev det Dressman
och ett par shorts ... 

efter att tittande och shoppande
blev det lite Libanesiskt

ja "lite" var nog en överdrift
fick halva med hem

gott kaffe på maten
är ett +

Lennart svalkar sej lite
eller han sitter i alla fall i skuggan

 Jocke o Yulia titta på blomman jag fick i våras
helt galet...

och nu blommar min sparris
det är nog bara för att i morgon kommer
Nettan som jag fått blomman ifrån
Jag har inte fått den att blomma tidigare

 Ja det är ju ONSDAG = Allsång på Kajen

 Ninni steker strömming och 
Agneta ser till att rätt person får rätt talrik

oj där han jag inte med att fota
GOTT sa Lennart och torkade sej om mustaschen


Viktor en stilig ung man
övervakar det hela
och rycker in där det behövs
plockar disk bär ut mer strömming

jag virkade på en katt

 Sabina o Marina underhöll med skönsång
skitbra rent ut sagt
helt i min smak





Ninni är helt slut i värmen

väl hemma blev det min tur att  äta
resterna från lunchen
inte lika god nu som då
brödet blev lite läskigt
men det pillade jag bort
KYCKLINGEN var i alla fall god


Inga kommentarer: