mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 6 juli 2018

det stora spektaklet....

 Måste bara få visa den här bilden som jag "knyckt" från Hannah
det är Lova som är modellen
bästa ungen ju
hon är nog lite stolt att få sitta på en fotoutställning 
skulle jag tro

 Ni vet jag säger att jag bor så nära skogen
"mitt" hus är där du ser pricken...

 

 vissa träd är ju hur stora som helst

 ja det finns stora stenar oxå 

 så blev det fika hos Ewa o Tomas

 fick dom här fina garnerna av Eva
det grå blir bra till grytlappar
tror jag ska se om jag har nån 
klatschig färg jag kan kontra med

så kan det se ut när vi ska gå till Ewa
kringeli krok 
jag bor vid röd pick och hon vid grå
hem gick vi RAKA vägen liksom

det stod matjessill på matlistan
men det blev fiskbullar
fisk i alla fall
fniss
nu är gurkan perfekt

 Så har det dragit igång....Västerås största spektakel
men ack så roligt
hela stan är berörd
hela stan är avstängd
hela stan koka av bilar
fula fina gamla nya


 vi tog plats nere hos Björn o Agneta
på Carlsson på Kajen

Agneta hade köpt så fina kallor
helt magiska


småfåglarna var intresserade dom oxå 
eller var det smulorna från kakfatet som var intresant

 så vässar dom knivarna
nu ska det fixas käk

kajan funderar på nått...

 och Björn tar ett bloss

 grilla med olika kött

 och lilla grisen snurrar så fridfullt

 så var första burgaren snart uppäten


 vi tog en talrik med ribbs och 
underbar potatissallad
(Hoppas det blir kvar av den till soppköket på söndag)

 Fula bilar

 fina bilar

 Cykelbilar

 roliga bilar

 konstiga bilar

 Gula bilar

stora bilar

 
 och ännu mera bilar

och många poliser 

 stickningen var med


 när vi kom hem 21.30
var det fortfarande varm och skönt på balkongen

så dagen avslutades med pizza i solen

Inga kommentarer: