mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 26 juli 2018

konsten att fixa middagsfisken utan ansträngning ...

 Baka Baka liten kaka
vem ska kakan smaka
det ska far och det ska mor
stora syster lilla bror
så sjöng jag på lekis 1953
Nu ska jag i alla fall baka  jitterbugg
och Lennart ska få smaka 
och kommer du så får du oxå smaka så klart

 morgonen var lite tung... men helt OK
det hade kommit några mm regn i natten
+15° redan kl 5

 jitterbugg är ju inga VACKRA kakor
men det är GODA kakor

kåldolmar till lunch 

som alltid "tuppen" vinner

när jag vaknar är det strömlöst
men vad gör det vi har ju vedspisen
så kaffet puttrar snart och fikat är räddat

kan meddela att strömmen kom tillbaka 20.30 

 så var det dax för dagens höjdpunkt
notdragning i Joeström

 med provsmakning
laxtartar

 rödingpaté

 och korv förstås


 kaffe o småprat

 och så var det de där med notdragningen





 blev allt några småfirrar + några riktigt fina

 så blir det auktion på fångsten

Lennart ropade in påsen
1,6 kg för 120:- 
så nu har vi färsk fisk till lunch i morgon
+ lite till frysen 

Inga kommentarer: