mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 12 juli 2018

en onsdag mitt i veckan..

 i dag tar jag BARA stödstrumpor inte bubblisarna
känns som Bubblisarna blir lite varma
 varför är det så smala ben på reklamen
och varför har dom för långa strumpor
två fingrar från knävecket är det inte på den bilden
fram med saxen och klipp till lagom längd

 varmt på balkongen 
och den stickningen blev jättevarm i knät
får leta upp nått annat om jag ska sticka i solen

 jo då jag kan jag oxå 

dax för en promenad
börjar med skogen
jag bara älskar den

 hittade några hallon
inte stora 
inte många
MEN GODA

 kan tala om att det röda plommonet 
var gott...

 en fläderbuske 
tror jag i alla fall

 tänk att en himmel kan vara så blå

 önskar jag var 5 år 
då hade jag badat

kolla va rönnbär...

 det är så vackert i mina kvarter


 kolla vilken roligt växt

står i en kruka på Skiljeboplatsen

på Hjärtpunkten
 serverades i dag kaffe o VÅFFLOR
till det facila priset av 20:-
Jag avstod våfflan... 
men Hasse gillar i alla fall grädde o sylt
(jag tog en leverpastejmacka)

 blev rejält trött och svettig i dag
men tur jag vilade på Hjärtpunkten/bibblan
så jag orkade gå hem

 jag var för varm och svettig för att äta 
men det blev i alla fall saltgurka till lunch

efter några timmars sömn 
var det cykel på TV när jag vaknade
och så blev det ett varv på ponchon
nu är varven långa.. 
och mina axlarna vill inte riktigt hänga med

 så blev det kväll och dax att fara till Karlsson på kajen
tar med en grytlapp 
lagom i väskan liksom


 Viktor kollar så allt flyter på


 Ninni stekte strömming



 PA SAUND underhöll
med både egna och andras visor




"tidigt" slut i kväll
det är ju fotboll på TV så folk vill hem

nu var det gott med mat
lite lasagne blev det 

så var det då bestämt 
Soppköket tar paus under tiden vi är i stugan
känns inte bra men så blir det
jag kan ju inte stanna  hemma för att köket ska funka
SORRY vänner jag sviker er känns det som

2 kommentarer:

Ellinor sa...

En sådan fin dag men trist att ingen annan vill driva soppköket😢kramen

Mådde sa...

vill och vill … det är mycket som ska stämma
man MÅSTE ju vilja alla söndagar och inte bara när lusten faller på
det måste finnas mat … och jag så är det nog lite till också
men vi kommer åter och skämmer bort gästerna i vinter och hoppas det löser sej tills vi ska åka i vår igen....// Måd