mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 27 juli 2018

Djur o natur...jag bor mitt i det..


en liten Busksvätta
det fanns många i trädet 
bara en meter från mej 
det måste varit barn för dom var inte rädda ett dugg


 en ståtlig kvanne
dom brukar vara fulla med flugor
men inte i år
underar om det är för varmt/torrt??

samma i närbild


en blommande än i Joeström


i dag när vi skulle åka in till "människobyn"
gick det en liten lounge på vägen nedanför "Haralds"
ca 75 m från våran stuga
På eftermiddagen när visatt på altanen
såg vi den igen ...gick i strandkanten och drack vatten
men den här bilden är från nätet
hoppas få en egen bild innan vi åker hem

 när vi skulle kasta soppåsen 
satt Hugin o Munin där och vaktade

så har lilla ekorren hittat fröna
hen är så liten smal
behöver äta upp sej helt klart

 i dag blev det mat hos Gusatv på Fjällbyn

han förstår att jag inte äter som en häst

 efter att ha legat ute och sovit middag
gjorde jag lite köttbullar
det var så himla varmt ute
och lite svalare inne
men med ugen på blev det varmt inne oxå
men mu är det gjort
blev i alla fall 50 stora köttbullar
några ligger i frysen och några blir till morgonens lunch

 så pillar jag på med ögon
till katterna

 så lite kvällmat...

 hörde Doris skälla som en galning uppe vid bäcken

 Lennart smyger dit...
hon käkar en sork

hon gillar det
och gillar att hon tar dom
Vinn vinn
så att säga

 en promenad i skogen...
det tar lite tid för mej och Carl-Oskar vi är inte så snabba
och vid vändpunkten finns bord o stolar
så vi satt och vilade en stund





 rast vila...
så vänder vi hemåt




hittade två soppar i alla fall
inte mycket men en början
stora och fina och ingen mask

1 kommentar:

Ellinor sa...

Grönt och fint,svamp och djur,helt underbart!Här är det brunt,brunt,brunt,björkarna har fällt sina blad,marken prasslar av torra löv och jag blir lite ledsen att se det.Vattenbrist,måste köpa vatten och inser hur bortskämd jag är med naturens rikedom.Kommer att bli en dyr vinter eftersom det inte finns något att skörda och djuren svälter och törstar.Sverige är ett rikt land,vi klarar lite smällar men tänk på fattigare länder som drabbas hårt och ofta😢hoppas att vi tar lite lärdom🙏