mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 17 juli 2018

nu är det nedräkning...7 dagar

 Började dagen i Tvättstugan
hade bokat 4 maskiner men en var trasig
ja de gjorde inget för för det fanns andra lediga maskiner
så jag fick i stället för 4 maskiner 5 som körde på en gång
härligt härligt
och "lagarkillen" kom och fixade den trasiga maskinen

 och våran underbara lilla städerska städar tvättstugan varje dag
+ att tisdag förmiddag är det stängt för storstädning...

 då snurrar alla maskiner och vi får frukost
kl är ju bara 7.15

 nu har även torktumlaren gjort sitt
så Lennart viker

jag tittar på dricker kaffe och virkar ett varv till
😉

 kl 9.30 var det dax för måndagsmöte på Hjärtpunkten
med Kerstin Kaffe o virkning

 den busken ser inte klok ut 
men den blir nog bättre nästa år

den perfekta lunchen
sylta o potatis
rödbettor
picklad rödlök
saltgurka

 
det är VANSINNIGT varmt nu
en tur till Hälla gav lite svalka
fick hänga lite runt kyldiskarna
*fniss fniss*

en röd dansk o potatismos fram på kvällen
inte riktigt min grej men ändå

avslutar dagen med smaklös melon

så har även den här dagen gått
och vi är en dag närmare stugan

1 kommentar:

Ellinor sa...

Åhhh kalvsylta,hade glömt det,vill ha NU😘Snart stugan,underbart❤️