mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 21 juli 2018

Fiskpinnar är det mat det??

 en gammal bild men den är ju så fin
Svalorna matar sina ungar utanför stugan
vi sitter på altanen och beskådar det hela 
Å vad jag längtar till stugan
men på måndag åker vi 
hoppas svalorna boar i garaget i år igen

 har börjat packa lite
här är det pelargonerna och en liten hortensia 
som fått byta lite plats ett tag

 ja ja fiskpinnar är det många år sen jag åt
hittade ett litet paket på lidel för 10:- 
helt OK hel fisk var det i bitarna
och inte så mycket panering

så var det dax för dagens höjdpunkt
Västerås Officersmäss

 här trivs jag ...som synes
själen mår bra på sådana här ställen
sen hur kroppen mår är ju en annan sak

underhöll med en revyliknande kväll
så kul så bra



















Björn tackar för en fin kväll
o jag MÅSTE TACKA BJÖRN
för allt han gör för oss Västeråsare

så ett stort fång med underbara blommor till
Björn o Agneta Karlsson
och alla andra som jobbar och sliter för att jag ska få skratta
och höra bra musik



Intressant!
De 3 bokstaver på arabiska(ح ر ب) 
stavas(harb) som betyder krig.
Men om vi tar bort den bokstav i mitten blir det(ح ب)
som betyder kärlek.
skillnaden mellan krig och kärlek är baaaaara en bokstav.

1 kommentar:

Ellinor sa...

Såå mysigt👍Gillar fiskpinnar men bara dom jag gör själv.Förstår att du lämgtar till stugan men snart så🍀Ha en trevlig bröllopslördag👍