mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 14 juli 2018

en bra dag även om Sjögren bråkade

 fixar till en Rabarberkaka 

 virkar lite på en grytlapp under tiden kakan gräddar

 ugnen är inte vad den borde vara 
men det blev i alla fall klar
fick vända den några gånger

 fixade en kräm oxå 

 gräddade några pannkakor till lunch
och helt plötsligt slog SJÖGREN mej i huvudet
jag blev så trött 
så jag kunde nästan inte grädda klart dom sista pannkakorna
trodde jag skulle svimma
fick hålla mej i diskbänken
så sov jag i 2 timmar 
ja se Sjögren är en lurig typ

 så fick vi finbesök

 han är inte så stor men det vet han inte om

 av de här underbara paret 
som ska gifta sej nästa lördag
Mitt älskade barnbarn Anton och hans Sofia

det är mycket nu tycker Anton


 Sofia är mer lugn i detta ... säger hon i alla fall 💕
kan säga att kakan hade rykande åtgång
jag blir så lycklig när folk tycker det är gott det jag gör
hade en burk köttfärssås i frysen
Gud välsigne dessa lådor

så var det dax att maska av
jag tar en grövre sticka och maskar av med
då blir kanten inte hård

 så var Lovas klar med knappar och allt


Lennart gjorde oxå ett besök i frysen
värmde piroger till kvällen
i skuggan på balkongen

och så fick Stellas poncho oxå knappar och är helt klar

1 kommentar:

Ellinor sa...

Fin dag...om vi glömmer den förbaskade Sjögren!