mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 15 juli 2018

jag har ett bra liv...

 Grannens barn växer

 det går åt mycket mat nu







och den sista blomklasen har slagit ut
få se nu hur länge det tar innan den blommar igen
den är ju så magisk den här blomman
doftar så otroligt gott... vanilj liksom

fixade till en veckosallad
de är ju så gott 
från ful till nästan snygg pannlapp
tänk va en liten kant kan göra
nu har båda fått kant
och är klara för
levereras 

pasta gratäng på rester från igår

ja nu kör vi... varv 5 o 6 tills sjalen är lagom stor
det blir en riktig VINTERSJAL 
varm o go

vem tusan kan äta mat när det är så här varmt
rabarberkräm o saltgurka på mackan
det var lagom

 efter vila for vi till Officersmässen
Johan Stengård ska spela om en stund



bästa Filip ser lite varm ut

Solvig, Agneta o Ninni
undrar va Ninni o Björn tittat på ...



så var det då dax....





Johan berättade att han träffade Thailands kung 
och han ville ha en lika dan tenorsax
och Johan fixade så han fick det
så nu finns en kopia av Johans tenorsax 
hos kungen i Thailand
häftig tycker jag


passande blomma...
tonerna väller fram
murgrönan välla fram den oxå



Bra stämning 
bra väder 
bra mat 
bara allt


nu var det bättre väder för att äta

men jag är inte van att äta när klockan är 21.30

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det där med maten blir lite si och så i värmen.Här äts det havrefras lättmjölk och hallon,varm mat går inte men jag längtar efter mat och potatis😘kram