mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 8 juli 2018

inte så långt i dag....

fick ett SMS i natt
finns kålpudding att hämta på Mässen i morgon bitti
till söndagens soppkök..
klart vi åkte dit
Micke hade fixat  ett jättebläck med pudding
och några extra i en påse till oss själva
tack för det
potaits o lingon fick vi också med oss

men se sås hade han ingen ... 
men va gör det när det finns på påse på IKEA
så vi tog en sväng dit oxå när vi ändå höll på
passade på att köpa lite chips till kvällens fotboll

och så en kaffe och fundera vad det var mer 
vi skulle göra .....
jo vi skulle köpa falaflar 
så vi har nått att bjuda våra vegetarianer/muslimska gäster på
när det vankas kött/gris på soppköket



och så en sväng till Lidel 
och visa upp stackars blomman som fått knas
fick pengarna tillbaka, bra det
och så påstod hon att jag skulle ha planterat om plantan
pyttsan Stina


då Kålpuddingen var på ett STORT bläck
fick jag ju inte in det i kylskåpet här hemma
fick skära upp det i ett litet i stället 
så nu står den där en helt hylla fulld med pudding


Lennart fick den här i går
undrar hur den "granen" doftar
Hände in den på toa
den sticker tvål
tvålfager med andra ord
så han får hänga bakom en röd handduk 
tror jag bestämt


så var det dax att prova Mickes kålpudding
gott som alltid


kl 16 dax för Sverige o Fotbollen
ja det gick ju inte riktigt så bra som man velat
men va tusan dom kom ju långt ändå liksom

lite sill på balkongen
jag älskar matjesill
men jag mår INTE bra av den



kvällen bjöd på mer fotboll 
+ Speedway på våra tv
och då kom chipsen fram
får säga att när Ryssland  spelade i kväll 
blev det riktigt spännande 
jag höll allt ett finger på dom Ryssarna
inte ofta jag håller på dom 
men i kväll gjorde jag det


jag blev klar med framstycket och har lagt upp för kragen

Inga kommentarer: