mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 28 juli 2018

en helt vanlig dag... eller nästan i alla fall

 Jösses så de växer
satte fröna för FYRA dagar sen
ska bli plocksallad

tror bestämt jag ska baka lite mandelkubb

 Rör 100g smör och 1 dl socker pösigt
tillsätt 2 äggulor
lös 1 tsk hjorthonssalt i 1 dl mjölk och blanda i
tillsätt 10 rivna bittermandlar och 5½ dl vetemjöl

rulla längder
skär i lagom bitar
doppa i äggvita o socker ev mandel
lägg på plåt med bakplåtspapper

grädda i 200° ca 15 min

tycker det här receptet är så bra

läser om hur VARMT o "eländigt" det är i övriga Sverige
här kan man sitta i solen och virka

 en klassiker till lunch

 och så lite vila på maten

både sött o salt till eftermiddagens fikat

 hade köttfärs som måste fixas
blev en köttfärssås och köttfärs/kålröra
nu ska den bara kallna lite så blir dom förpassade till frysen

 Doris kom och städade lite efter det jag lagat mat

hon är som en dammsugare
allt följer med

 en skrak ... om jag inte har fel
och har jag fel så skriv vad det är för fågel i en kommentar 


Niklas ser du hur fint solen lyser på 
vaktstugan på andra sidan sjön

så var ett gäng klara
eller inte riktigt
den rosa ska få nya ögon
är inte nöjd med den

och så var det det här med MÅNEN

 inte lätt när det är fjäll runt om
och månen har en låg bana

men vi lyckades ändå

Mitt i natten såg den ut så här hos oss
lite häftigt är det med månförmörkelse
inte varje dag man får se det



1 kommentar:

Dennis sa...

Synd att månen var så lågt nere, Svårt att se