mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 2 juli 2018

SÖNDAG = bradag = soppköket

 Ni minns hinken med godsaker från OfficersMässen
nu ska det bli soppa


medans soppan kokar fixar jag frisyren på Lennart

 Lennart städade i bokhylla i går
och hittade dessa i en vas...
rotslöjd som mamma gjort nån gång på 80 talet


 de här armbandet gillar jag skarpt
men tyvärr är det lite trasigt


synd man inte använder manschettknappar


och inte klips i öronen heller

 våran nya vana
kaffe kl 11 på Mässen
där vi hämtar mat till soppköket

 lite bus...
storken kom med en välskapt telning 5400g

och morfar fick hålla
lycka 
(galningar skulle jag säga)

 så var det dax att servera maten till dagens gäster
soppan som jag kokat
 brödet som Bakpasset skänkt

 maten vi hämtade på Mässen
kött av och en blomkål o bacongratäng

 Adrian fixade en tomatsallad

 och så KAFFE

och kaka förstås
  Marie hade med energidryck som gick åt..

 när magen blev mätt kom kortleken fram

dagen avslutades med en kaffe i skuggan
hos Carlson på Kajen

även vi fick soppa 

Denna skönhet fick jag av Björn Agneta o Ninni

Te o Pirog till Spårlöst
avslutade kvällen 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Jag "känner" hur gott maten doftar😢Tänk att det finns så många vänliga människor👏👏kram