mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 24 juli 2018

en dag i bil och 1000 flugor

 Lennart är otroligt duktig på att packa bilen
jag skulle inte få in hälften ... men han fixar det

 medans han packar bilen 
tar jag en sista tur med snabeldraken

 Tanka ... och så far vi

 första stoppet 
som alltid i Tönnebro
nu blir det lite frukost
och inviga nya koppen/muggen

Njurundra kyrka ligger så otroligt vackert
men va är det för torn dom byggt utanför
Pink Lady?? 
ja vi får stanna en annan gång och kolla

 så var det dax för lunch
då "våran" restaurang hade semesterstängt
fick det bli pizzerian

BARNPORTION ... 
stort barn då

 i Vilhelmina hittade vi den här underbara skylten på ICA
den är dock inte till salu
vilket våran vän Björn tyckte var synd

 då klockan gått och blivit rätt mycket var det inte måna fik öppna
men på ICA kunde man få sej en kopp

 så var vi då framme i stugan
MEN vad är det som hänt
10000 flugor ligger döda på golvet
och några i fönstret... märklig syn
inga som surrar bara döda
få soppa innan vi börja gå in
det knastrar ju under fötterna när man går
ser ut som någon tappat ett russinpaket på golvet

 medans jag soppar "hissar" Lennart flaggan

 den här blomman fick vi i våras av Jocke o Yulia
så den tog vi med tillbaka nu

 så den sedvanliga mackan ur fikakorgen
bra termos vi har ...kaffet fortfarande varmt 
eller nästan i alla fall
13 timmar sen jag fyllde på 

två huvuden en kropp och en svans
blev resultatet av dagens virkande
inte mycket men ändå
Blev inte rätt färg på kortet
men den randiga ser ut som
gamla tiders SPORTKOLA
man kan ju bli sugen för mindre

när godissuget var som störst 
fanns räddningen i stugan
Titta vad jag hittade

1 kommentar:

Ellinor sa...

Skönt att resan gick bra och att ni harkommittill älskade stugan❤️Ha underbara dagar och hoppas att ni slipper nya flugor!Kram till er