mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 13 juli 2018

En NY vän

 Vi/jag har inte fått till det med lilla skrivaren och datorn
det har BARA INTE FUNKAT
men så i dag tog jag mej tid när Lennart åkt och jobba
satt i min ensamhet och klurade och fixade
och vips så fick jag till det
hurra för mej 
där sparade vi nån krona 
tänkte ju gå till någon expert och få hjälp
nu var det jag som var experten

 mot stan och nya äventyr

 vi ska ju ha barnbarns barnen en vecka i aug
så det gäller att hitta på pyssel
köpte oxå var sin mapp att samla saker i under veckan
dom brukar göra var sin dagbok under veckan
vi dokumenterar liksom  med bild och text 
vad som händer så mamma o pappa också får veta
lite kul är det 
minns förra gången när Stella en dag skulle ha kort på 
bajset i pottan... ja hon fick väll det då 😀

 galler o grindar
tur man är på utsidan i alla fall
men vilken miss att jag glömt att
Bullar & Böcker har stängt i juli

ska ju träffa en ny vän
vi har träffats på nätet
lider av Sjögren båda två
skönt att prata med någon som fattar liksom

  vi pratade en timme utan kaffe
ja då förstår ni hur det blev..

tack för en så himla trevlig stund
det gör vi om ...

redan nästa vecka kanske på biblan i Skiljebo
eller vad säger du Berith
visade ju sej att vi bodde "grannar"

 som jag har suktat
som jag har längtat
men vad ska jag välja

jo jag gjorde så att jag tog 
10 bitar suchi
och 9 bitar dumpling

MEN SÅ GOTT DET VAR
helt magiskt
och då räckte det ju till Lennart oxå när han kom hem

på kvällen blev det pytt på kassler


kvällen framför TV med stickningen
Thilandsdrömmar ....
man kan må illa för mindre
vilka svin det finns
svenska men
som skall
vara så
BRA och PRÄCKTIGA
ju jag tackar jag
pest o pina
en länk till programmet

1 kommentar:

Ellinor sa...

👏👏👏Du har en oerhört vacker blus❤️