mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 25 juli 2018

kroppen mår skit men jag mår bra....

Vi har fått en ny fin bro i byn
tack snälla Tony för den



 gammalt möter nytt

 så var det dax att åka in till byn och handla lite
och att fika hos Janne

 hade gurka med från stan men saltet var slut i stugan
så det var en av sakerna som stod på handelslistan
"stal" några vinbärsblad på "Stefans" 
blir gott i morgon detta .. undrar om jag kan vänta 

 tänk att stekt korv o potatis
senap o ketchup kan vara så gott

det börjar bli lite varmt

 Lennart har planterat blommorna
som han köpte för flera veckor sen 
ute på Hälla för 9.90 st...
nu börjar dom blomma

 jag har sått några salladsfrön

 det är skönt i skuggan


PutsJohan var är du??
här måste jag tvätta själv
för alla flugor har ju använt fönstren som toalett 

lättstuvade grönsaker o kassler fick det bli i kväll
och några stekta potatisar från lunchen

 jag virkar på i stilla mak
det är så att min kropp inte är så pigg
ja den mår inte alls bra om jag ska vara ärlig
men själen mår bra riktigt bra
så jag tar fasta på den känslan och struntar i kroppen

och det kom vist in en VÄDER
radion tystnade
och lyset slocknade
men inte så länge
men vad gör det finns ju stearinljus 
och det kom 15 mm på en timme
det är såna gånger man är glad att man inte tältar

1 kommentar:

Ellinor sa...

❤️Härligt i stugan,ta det lugnt i hettan!